fbpx

Knowledge

SLADKO HLADI -
SLANO GREJE

Veliko ljudi me sprašuje, če je res potrebno piti čaj pozimi,
sladoled pa si privoščiti poleti ali ravno obratno.

Kaly-Kolonic

By Kaly Kolonič

Treba je vedeti, da slane stvari grejejo, sladke pa hladijo. Izjema je med, ki ima dokazan grelni učinek. Če želite, da vas čaj pogreje za dlje časa, mu preprosto dodajte med namesto sladkorja. Treba je vedeti, da zeliščni čaji in pravi čaj večinoma hladijo, razen čaj pu-erh, ki greje, saj pospešuje našo presnovo. priporočam, da zeliščne čaje pripravite z dodatkom kumine, ingverja in janeža, saj pospešujejo presnovo in s tem tudi grejejo. Sama se veliko poslužujem tudi cimeta, ki ga dodajam v pijačo in hrano.

Načeloma velja, da najbolj grejejo živila z visoko vsebnostjo beljakovin, predvsem rdeče meso, ki pa ga je kljub temu treba uživati zmerno.

Jedilnik popestrite z žiti, kot so riž, ajda in proso. Pri zelenjavi dajte prednost zelju, repi, redkvici, rdeči pesi, rdeči leči, čebuli in česnu, klasičnemu in brstičnemu ohrovtu ter brokoliju. Izogibajte se zelenjavi, ki vsebuje veliko vode, jedi pa popestrite z začimbami, pekoča paprika vas bo namreč pogrela, prav tak učinek imajo peteršilj, bazilika in sol. Za gretje priporočam tudi oreščke, odsvetujem pa ogljikove hidrate in mlečne izdelke, ki hladijo, razen jogurta in jajc, ki grejeta. Tudi alkoholne pijače se razlikujejo med seboj: pivo hladi, žganje in vino, zlasti rdeče, pa grejeta. Zato letos med prazniki raje nazdravljajte z vinom, namesto s pivom. Pa seveda zmerno in takrat, ko ne sedete za volan. Ne pozabite pa ob uživanju alkohola spiti tudi veliko vode, da se naslednji dan ne boste zbudili z neprijetnim mačkom.

POGLEJ TUDI MOJE PROGRAME
DELI NASVET
Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest

5 RAZLOGOV ZA VADBO

Zakaj je dobro vaditi?

Nejc-Kofler_KOFF

By Nejc Kofler - KOFF

1. Povečana energija

Redna telesna aktivnost vam lahko poveča vzdržljivost, poveča mišično moč in pomaga srcu in pljučam, da opravljajo svoje delo. Znanost je dokazala, da vadba povečuje in izboljšuje dovajanje kisika in drugih pomembnih hranilnih snovi v vaša tkiva, tako da proizvaja več energije (ali znanstveno ime: adenozin trifosfat), kar pa pomaga vašemu kardiovaskularnemu sistemu, da deluje pravilno, kot je bilo predvideno. Redna telesna aktivnost bo pomagala pozdraviti utrujenost in povečati raven energije. Preprosto povedano, vsakodnevna telesna pripravljenost vam lahko pomaga, da se počutite budne.

2. Daljša življenjska doba /
koristi za zdravje in dobro počutje

Vadba je pogosto najbolj povezana s hujšanjem ali obvladovanjem telesne teže, vendar lahko ponudi veliko več, ko gre za vaše zdravje in dobro počutje. Veliko odraslih in tudi otrok ima prekomerno telesno težo, kar je neposreden vzrok za številne kronične bolezni. Če postanete aktivni in ostanete aktivni, lahko ustvarite daljšo življenjsko dobo in večjo “kakovost” življenja. Redna telesna dejavnost ne more le pomagati pri hujšanju / uravnavanju telesne teže, temveč lahko obvladuje in celo preprečuje številne zdravstvene težave, kot so: diabetes, bolezni srca in ožilja, možganska kap, artritis in osteoporoza, depresija in stres, težave s krvnim tlakom in celo nekatere oblike raka.

3. Dviganje razpoloženja /
zniževanje stresa

Dvig razpoloženja in zniževanje stresa sta odlična spodbuda za redno vadbo. Vadba je postala znana kot naraven in učinkovit način za obvladovanje depresije in tesnobe. Znano je dejstvo, da telesna aktivnost spodbuja sproščanje kemikalij v možganih, zaradi česar se lahko počutite bolj sproščeno in srečno.

4. Boljši spanec

Tisti, ki se spopadajo z nespečnostjo ali drugimi motnjami spanja, bodo z veseljem povedali, da lahko vadba močno pripomore k boljšemu spancu. Kot smo izvedeli, vam vadba pomaga, da se počutite budne. Pogosto se zdi, da je bolje preskočiti vadbo in si zagotoviti dodatne ure spanja. Nasprotno, dokler ne vadite tik pred spanjem, vam lahko redna telesna dejavnost dejansko pomaga hitreje zaspati. Kot smo že razpravljali, vadba odlično odpravlja stres in odpravlja tesnobo, še en glavni vzrok za nespečnost. Druga pomembna stvar, ki jo je treba upoštevati, je, da najdete čas dneva, ki vam najbolj ustreza. Jutranja vadba vam zagotovi največ energije za delo, medtem ko trening po službi izboljša vašo energijo za popoldanska ali večerna opravila.

5. Izboljšana samozavest /
samospoštovanje

Eden od razlogov, zakaj vadbo vključiti v svoj življenski slog, je izboljšanje samozavesti. Redna telesna dejavnost zmanjša telesno maščobo in poskrbi, da ste videti bolj fit. Če dobro izgledate in se počutite bolje, je to razlog za dvig samozavesti. Te koristi ne prinaša samo estetika, ampak obstaja resnična znanstvena podlaga, ki dokazuje, da je ena ključnih psiholoških koristi vadbe izboljšana samozavest. Ko vadite, telo sprosti kemikalije, imenovane endorfini. Ti endorfini delujejo na receptorje v možganih, ki obvladujejo in nadzorujejo raven vaše bolečine, te iste kemikalije pa kažejo tudi na pozitiven občutek v telesu

koff-zakaj-vaditi-clanek

Torej, pripravljeni ste nadaljevati z izkoriščanjem številnih koristi za zdravje, samo za začetek izberite izbrano aktivnost, ki jo uživate, saj naj bi bila vadba zabavna.

Izbrati želite dejavnosti, ki so vam všeč in se boste držali dolgoročno. Pred začetkom novega programa vadbe se vedno posvetujte s svojim zdravnikom. Poskusite vaditi vsaj 20–30 minut na dan, tri dni v tednu za začetek, nato pa postopoma gradite do 4–5 dni v tednu po 45 minut do ene ure, odvisno od vaših ciljev. Zgoraj naštete nasvete in spodbude združite s čisto, zdravo, uravnoteženo prehrano in uživajte v poti do splošnega zdravja in dobrega počutja za vse življenje!

POGLEJ TUDI MOJE PROGRAME
DELI NASVET
Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest

BORILNE VEŠČINE KOT ŠPORT IN REKREACIJA ZA MOŠKE, ŽENSKE IN OTROKE

Veliko ljudji ponavadi vidi kako močno kdo udari in kakšna je postava borca in mislijo da je to edini razlog za zmago nad nasprotnikom.
Denis-Chorchyp

By DENIS PORČIČ - CHORCHY

Mnogi si borilne veščine predstavljajo kot surovo pretepanje in merjenje moči med nasprotniki v ringu ali oktagonu, še bolj pa kot zadovoljevanje ega posameznika, ki želi zadovoljiti publiko kot v  starih gladiatorskih časih. V resnici so borilne veščine veliko več od tega.

Veliko ljudji ponavadi vidi kako močno kdo udari in kakšna je postava borca in mislijo da je to edini razlog za zmago nad nasprotnikom.

Popolni atlet mora imeti moč, hitrost, eksplozivnost, vzdržljivost, gibljivost, koordinacijo, seveda tudi pravo tehniko, v našem primeru tehniko udarcev z rokami in nogami, tehniko gibanja itd. Večinoma te sposobnosti ne moremo natrenirati vseh naenkrat, torej je treba vedeti kdaj, kako, koliko treningov in koliko počitka je potrebnega, ter v kakšnem vrstnem redu izpeljati  določene treninge za najbolše rezultate.  To pa še zdaleč ni vse.

Na koncu, ko stopiš v ring, je najpomembnejša ‘glava’ in ta tudi odloča o vsem, saj ti vse fizične priprave ne koristijo, če se v glavi izgubiš.

To pomeni da je mentalna pripravljenost borca bistvenega pomena. Sem spada tudi prava strategija in taktika celotne borbe proti določenemu nasprotniku, ki deluje proti prednostim ali za izkoriščanje slabosti nasprotnika, kar pomeni da mora biti to vključeno v celoten proces priprav na borbo, tako fizičnih kot mentalnih.

Tukaj se razvija in je zelo pomemben tudi odnos trenerja z borcem, kajti zaupanje in upoštevanje navodil vodi do pravih rezultatov, ne samo v ringu, ampak tudi v življenju samem.

Kot ste lahko prebrali, borilne veščine so najbolj kompleksen šport in trenerji oz. učitelji ali “coachi” imamo zelo odgovorno in težko nalogo, da pravilno in nadzorovano pripeljemo borce do želenih ciljev.

V borilnih športih obstajajo profesionalne borbe kot tudi amaterske, ki se razlikujejo po disciplinah kot tudi po pravilih in slednje so seveda lažje, kar pa ne pomeni da je  sama priprava na njih kaj veliko drugačna.

BORILNE VEŠČINE KOT REKREACIJA

Vedno več ljudi se odloča za  borilne veščine kot rekreacijo, saj treningi zajemajo vse aspekte treniranja in prav zato so tudi borilne veščine najboljša izbira športa oz. rekreacije za otroke in ženske. 

Pri pravih treningih borilnih veščin, tako za otroke kot za odrasle se gre skozi različne faze treniranja in že na enem samem treningu se lahko trenira več stvari kot so, gibljivost, mobilnost, koordinacija, stabilnost, potem pliometrija, kjer se izvajajo različni skoki, odrivi, hitra premikanja in spreminjanja položajev telesa, trenira se tudi reakcija in še veliko več. 
Seveda vse to ugodno vpliva na pravilen razvoj otroka kot tudi odraslega človeka.

Chorchyp-clanek-borilne_vescine

BORILNE VEŠČINE KOT RAZVOJ

Kot sem že omenil, so borilne veščine eden najboljših športov za razvoj motorike in fizičnih lastnosti človeka. Kaj pa psihični oziroma mentalni razvoj?
Osebno ne poznam športa, ki bi vplival bolje (čeprav vsi športi oz. vadba vplivajo ugodno na človeka) na pridobivanje samozavesti kot borilne veščine. Poleg tega naraste odločnost človeka, zmanjšajo se depresivna stanja, lažje se spopadamo z vsemi stvarmi, ki nas čakajo, lažje se soočamo s težavami in še veliko več.

Tu je tudi pomembna prava disciplina in predstavitev borilnih veščin otrokom.
Pravi trenerji so kot drugi starši vadečim v telovadnicah in zato je pomembno, da se jih usmerja na pravo pot tudi v življenju, ter jim poudarjati prave vrednote kot so spoštovanje, čast, solidarnost, prava tekmovalnost, disciplina, sodelovanje, pomoč drugim ljudem itd.

Mene so borilne veščine in pravi trenerji v mladosti izoblikovali v človeka kot danes sem in čar vsega je, da se še vedno izpopolnjujem, se učim in znanje ter vse modrosti predajam naprej tudi drugim. 
Mirno lahko rečem- BORILNE VEŠČINE SO ŽIVLJENJE.

POGLEJ TUDI MOJE PROGRAME
DELI NASVET
Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Scroll to Top