fbpx

4. dan: Celjenje srca z Alenko Niccolini

Lekcija
Materials

Kako um preko čutil vpliva na čustva ali kako si lahko zacelimo srce?

Vse kar vonjamo, vsi zvoki, ki jih zaznamo, barve, ki jih vidimo s pomočjo našega vida in celo prisotnost, oziroma odsotnost dnevne svetlobe, neposredno vpliva na naše počutje.

Vonj je zelo močno povezan z našimi spomini. Vonj po določeni hrani, nas lahko v hipu vrne nazaj v otroštvo. Ali pa nam prikliče v spomin točno določen dogodek.

Določena pesem je morda povezana z določeno osebo. Če je spomin na to osebo neprijeten, zna biti, da se nekje v ozadju zavesti, takoj ko zaslišite določeno pesem, začnejo vrteti programi, ki vplivajo na vaše razpoloženje. Morda se niti ne zavedate, da ste nejevoljni zaradi pesmi.

Ravno tako lahko takoj, ko vstanete in vidite, da je zunaj nebo sivo in dan turoben - postanete taki še vi.

Toda v nasprotju s tem, kako se zdi, so VSA čustva dobra. Negativni ali pozitivni naboj pa jim daste sami, glede na to, kako se v tistem trenutku počutite in ALI je to povezano s kakšnimi preteklimi izkušnjami.

Dejansko gre za neke vrsto iluzijo, ki jo ustvarimo v možganih; čeprav se nam zdi čustvo jeze, strahu, žalosti, bolečine ali na drugi strani veselja in vznemirjenja zelo resnično. Bolečino, ki jo občutite, ko vas nekdo zavrne, ignorira, vas ne razume, vam poskuša dokazati, da nimate prav, je lahko zelo močna.

Naravno je, da včasih ne želite, da ljudje okoli vas vedo, kako se v resnici počutite, in svoja čustva prikrijete, da ne boste videti ranljivi ali žalostni. Včasih glede svojih resničnih občutkov nezavedno zavajate celo samega sebe. V vsakem primeru nosite oklepno obleko, da se zaščitite pred poškodbami.

Vedite, da je večino teh občutij ustvarjenih kot odziv na že pretekle izkušnje, naša pričakovanja, sodbe ali pomen, ki ga damo določeni stvari, osebi ali situaciji.

Oglejmo si od blizu eno od možnih bolečih situacij.

Ste v razmerju. S partnerjem sta dogovorjena, da se ob določeni uri dobita na določenem mestu. Zamuja, ali pa sploh ne pride na dogovorjeno mesto. V vas najprej vzbrsti jeza, čutite, da se ne spoštuje vaš čas in trud; toda jeza skoraj vedno prikriva drugo, globje čustvo - žalost. Čutite se ne-ljubljeno, ne-spoštovano.

Zdaj pa si situacijo oglejmo iz drugega kota - do zamude je prišlo, ker se je zgodila nesreča na poti ali je bila vrsta na bencinski postaji, ker je bilo potrebno dotočiti gorivo.

Toda še preden imate pred seboj vsa dejstva, vaš um že plete zgodbe, ki temeljijo na preteklih izkušnjah. Sploh ni rečeno, da s to osebo. V večini primerov temeljijo na izkušnjah iz vašega otroštva. Morda se vam je večkrat zgodilo, da vas niso slišali, so vas ignorirali, zavrnili, vam sporočali, da ste nepomembni; in vaš um si zaradi teh izkušenj vse podobne situacije, ki bi v vas lahko izzvala taka občutja, enačijo s preteklo bolečino ‘Nisem vreden’ - ki pa sedaj postane trenutna bolečina. In občutenje te bolečina vas nekako stisne ob steno, vas prisili, da obstojite na mestu ali pa se nasprotno, začnete vrteti v začaranem krogu zgodbic - ki bolj ali manj z resničnostjo nimajo dosti skupnega.

 

Pri ustvarjanju vaših čustev igrate večjo vlogo, kot se zavedate!

 

Pomembno pa je, da veste, da je to možno spremeniti in da je pot do spremembe pravzaprav lahko celo hitra.

 

Takoj, ko začnete videti povezave med zgodbami v umu in vašimi odzivi - to je - čustvi, lahko svoje srce (za)celite.

 

Pozorno opazujte sebe in vse, kar se vam dogaja. Ko dojamete, da vaše mišljenje oblikuje vaše odzive in spodbudi dejanja, jih lahko spremenite.

 

Dober nasvet, kako se tega lotiti v trenutku, ko se stvar dogaja, je preprost:

 

  1. USTAVITE SE. Ne glede na to, ali je bolečina šele prišla do vašega zavedanja in osebe, situacije ali stvari, ki jo je sprožila, sploh ni zraven, se ustavite. To pomeni, da ustavite zgodbice, ki se dogajajo v vaši glavi.
  2. USEDITE SE. Ja, točno tako. Pravzaprav niti ne vem zakaj, ampak opazila sem, da dokler stojimo, težje spuščamo. Vse kar nas teži in mora stran od nas. Zato sedite. Na kavč, na stol, mizo, tudi na tla, če ne gre drugače.
  3. UDIHNITE. Zajemite sapo s polnimi pljuči. Večkrat, če je potrebno. To vas bo uravnovesilo, umirilo in vam dalo sposobnost, da boste lažje preusmerili pozornost - iz bolečine v vaš občutek.
  4. NAJDITE TA OBČUTEK. Torej, veste, da se počutite slabo, razočarani ste, jezni. Bodite pozorni, da ne iščete, kaj ali kdo je to sprožil, ampak ugotovite samo KAKO se počutite?
  5. IZRAZITE GA. Povejte na glas, kako se počutite. Jezna sem. Razočarana sem. Razlog, zakaj se tako počutite, izpustite. Pravzaprav ga ne veste, čeprav se zdi, da ga. Razlog lahko leži v tem, da se bojite, da vas ne bodo imeli radi, ali pa da boste ostali sami... In nato...
  6. OSTANITE ZA TRENUTEK V OBČUTENJU TEGA ČUSTVA. Naj vas vaš um (ali oseba, ki je sprožila vaše čutenje) ne potegne v razpravo ali debato, kaj je zdaj ta občutek in od kod izvira... Ko ostanete v občutenju, se bolečina počasi razblini. Ne verjamete? Poskusite. In nazadnje:
  7. BODITE PONOSNI. Vam zveni čudno? Premalokrat smo ponosni nase, kadar imamo svoja čustva pod nadzorom. To ne pomeni, da ste hladni in brezbrižni. Zavedate se svojih čustev, svoje bolečine in sposobni ste jo spustiti iz sebe. To je prava odgovornost do samega sebe. Pravkar ste nekaj, kar bi vas potencialno stisnilo v kot, da bi postali zamerljiva, obtožujoča, mogoče histerična oseba, spustili in spet ste, no, VI. Sproščeni, sposobni vašo pozornost usmeriti v nekaj, kar vas spravi v akcijo, navdihne ali motivira. Ko tako čakate na nekoga, ki zamuja, lahko odgovarjate na maile ali pišete poročila - čeprav, zakaj ne bi počeli nekaj zabavnega, veselega, zanimivega, razburljivega, koristnega.... razumete, kaj želim povedati? Če uspete preusmeriti vašo pozornost v nekaj, zaradi česar se počutite dobro, prekinete vzorec. To pa ni samo zmaga, s tem ste vzeli življenje v roke in ga vodite tja, kamor želite - in niste več nemočni, odvisni od ‘krempljev’ vaših občutkov.

 

Vaja dela mojstra. Mojster dela vajo. Ko obvladate to, greste lahko naprej. V obzir vključite še drugo osebo.

 

 

Ko se razjezite v prepiru s partnerjem ali prijateljem, opazite, da se morda za njihovimi besedami skrivajo čustva, ki se jih ne zavedajo. Njihovi kriki so lahko preprosto način, da pokažejo, kako slabo se počutijo, ne da bi to (znali) izraziti na glas.

 

Naučiti se razumeti druge, je znak modrosti. In to lahko storite, če nehate razmišljati o tem, kaj vam določena čustva pomenijo in kako vplivajo na vas, ko pomislite na določen spomin ali poslušate določeno pesem.

 

Sami se odločite, kako želite, da mine vaš dan. In ne pozabite, da se tega tudi lahko naučite.

 

Za dodatno pomoč, pa vam želim pomagati tudi z naslednjo mentalno vajo. Lahko vam nakaže pot, odpre vrata k celjenju - toda na vas je, da jo uporabite. Čim večkrat, tem bolje. :-)

Scroll to Top